“Samen met mijn broer Chris ben ik voornemens om het bedrijf over te nemen van mijn vader. Mijn broer houdt zich voornamelijk bezig met de harde techniek, ik met de algemene zaken, de verkoop en een stukje HR. Aangezien AFMI een MKB-organisatie is met zo’n 45 collega’s, hebben wij geen fulltime HR medewerker in dienst. Wel vinden we HR een heel belangrijk onderwerp, vandaar dat wij hier begin 2022 WIMM voor hebben ingeschakeld.
Waar wij vanuit AFMI vooral naar op zoek waren, was iemand die ons kon ondersteunen op HR gebied. We vinden het belangrijk om aandacht te besteden aan onze collega’s: wat ligt ze op de leden en waar liggen hun ambities? Hoofdzakelijk lag bij ons de behoefte om iemand in te schakelen die ons operationeel kon ondersteunen. Denk aan de verslaglegging van gesprekken, het stuk employer branding, het voeren van gesprekken én iemand met wie je kunt sparren over HR zaken.
Daarnaast zijn er onlangs drie jongens gestart met de opleiding Jobboost en één collega aan de Middenkader Masterclasses. Ondanks dat ze pas net zijn begonnen, geven zij al wel aan dat ze er echt wel wat aan hebben. Ook het employer branding stuk is inmiddels bijna afgerond, waardoor we weer lucht krijgen voor andere HR zaken. We hebben zeker vooruitgang geboekt het afgelopen halfjaar, ondanks dat we de lat voor onszelf heel hoog leggen.
Wat ik de grootste voordelen vind aan het samenwerken met WIMM, is dat ze continuïteit waarborgen, beschikken over verschillende expertises, dat ze opleidingen aanbieden en dat er een hele organisatie achter zit. WIMM denkt op veel vlakken hetzelfde als wij, we delen dezelfde visie en de teamspirit is echt van belang. Of ik WIMM zou aanraden aan andere organisaties? Ja! Zeker in de ordegrootte waar wij in zitten.”